Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011

«Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται»


Pfffffffffff!!!! Για εμένα σήμερα δεν ήταν μια καλή μέρα. Είναι αυτό που λέμε ’’ξύπνησα στραβά’’. Βασικά δεν κοιμήθηκα. Είναι μία από αυτές τις μέρες του χρόνου που χωρίς λόγο η διάθεση είναι στον πάτο. Βέβαια, όπως έχει η κατάσταση σήμερα με τα συνεχή οικονομικά μέτρα και τον αγανακτισμένο λαό έτοιμο να εκραγεί από τα προβλήματα, το περίεργο θα ήταν οι άνθρωποι να είναι χαρούμενοι.
Αφού ‘’ξύπνησα’’, λοιπόν, και σηκώθηκα με τα χίλια ζόρια από το κρεβάτι, συνειδητοποίησα ότι έλειπαν όλοι από το σπίτι (μένω με τους γονείς μου και τη μικρότερη αδελφή μου). Η μανούλα μου μου άφησε σημείωμα να μαγειρέψω κιόλας (μην φανταστείτε τίποτα ιδιαίτερα, αλλά με την όρεξη που είχα εγώ…).
Έφτιαξα κι εγώ τον καφέ μου, μήπως και ξυπνήσω και άρχισα να διαβάζω το βιβλίο μου. Αλλά σε λίγο ούτε αυτό με ευχαριστούσε. Κάνω κίνηση, λοιπόν, να σηκωθώ από τον καναπέ και ρίχνω μία, καταλάθος, στον καφέ και πέφτει. Το μπεζ τραπεζομάντηλο έγινε καφέ, για την ακρίβεια runner, όπως το λέει η μαμά. Και ποιος την ακούει τώρα?! Γρήγορα-γρήγορα τα μάζεψα όλα και τα έπλυνα.
Μετά, αφού δεν είχα τι να κάνω άρχισα το ψαχούλεμα στο σαλόνι και έπεσα πάνω στις παιδικές φωτογραφίες. ‘’Ωραία’’, σκέφτομαι ‘’μήπως αλλάξει λίγο και η διάθεση μου’’. Τις κοίταζα αρκετή ώρα και χαμογελούσα. Όταν τελείωσα συνειδητοποίησα κάτι που μου φάνηκε εξωφρενικό. Όταν ήμουν μικρή είχα όνειρα, τα οποία άλλαζαν από ηλικία σε ηλικία, αλλά υπήρχαν. Σήμερα, όμως, συνειδητοποίησα ότι εδώ και καιρό έχω πάψει να ονειρεύομαι. Τα όνειρα μου σταμάτησαν ξαφνικά. Αν με ρώταγε κανείς πώς φαντάζομαι τον εαυτό μου σε 10 χρόνια δεν θα ήξερα να του απαντήσω. Και μου γεννήθηκαν οι εξής απορίες: «Ποιά είμαι? Τί κάνω? Πού πάω?».
Συνειδητοποίησα ότι η χώρα από την οποία κατάγομαι, η χώρα στην οποία γεννήθηκα και μεγάλωσα μου στερεί τα όνειρα. Όχι μόνο σε μένα αλλά σε όλους τους νέους της. Η χώρα αυτή αντί να δίνει ευκαιρίες στους νέους της τους ωθεί στο περιθώριο. Αντί να τους δώσει ένα χέρι για να πιαστούν, τους σπρώχνει ολοκληρωτικά στον γκρεμό.
Για μια στιγμή πελάγωσα. Είναι δύσκολο να αντιλαμβάνεσαι ότι δεν έχεις μέλλον. Ενδεχομένως το επάγγελμα που θα ακολουθήσω δεν θα έχει καμία σχέση με το αντικείμενο σπουδών μου. Θα δουλεύω μια ζωή για να πληρώνω στο κράτος χρήματα, τα οποία εγώ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΚΛΕΨΑ. Πιθανόν δε θα γίνω ποτέ ανεξάρτητη, γιατί ποιος μπορεί να ζήσει με 300-400 Ευρώ. Δε θα αποκτήσω δική μου οικογένεια. Δε θα κάνω παιδιά, γιατί θα είναι καταδικασμένα από τη γέννησή τους να ‘’χρωστάνε’’. Θα μου πείτε «η ζωή είναι ωραία» και θα απαντήσω «η ζωή είναι ωραία όταν τη ζεις». Με αυτά και με εκείνα οι ‘’ευεργέτες’’ αυτού του τόπου (σκατά στα μούτρα τους) μας απαγορεύουν να ζούμε γιατί απλά έτσι τους βολεύει. Θέλουν να δημιουργήσουν ρομποτάκια, τα οποία θα δουλεύουν 15-20 ώρες την ημέρα και θα τους ρίχνουν λίγο νερό και ψωμί και αυτά θα τρίβουν τα χέρια τους.
Εμένα αυτή κατάσταση με πληγώνει αφάνταστα.

Πολλά είπα όμως και σας ζάλισα.
Η υπόλοιπη μέρα συνεχίστηκε ομαλά, ευτυχώς. Αλλά τι μπορεί να σου συμβεί αν είσαι όλη μέρα κλεισμένη μέσα σε ένα δωμάτιο χωρίς να δεις και να μιλήσεις σε κανέναν.
Ας ελπίσουμε πως αύριο η μέρα θα είναι διαφορετική, γεμάτη ενέργεια και χαρά!
Συγγνώμη αν σας κούρασα! Σας καληνυχτίζω….

2 σχόλια:

  1. Σε καλώσορίζω στην γειτονιά των "συνδεδεμένων":)
    Τα όνειρα μας πρέπει να τα προστατεύουμε και να τα πλάθουμε όπως τα θέλουμε εμείς. Μην απογοητεύεσαι από τα δρώμενα της εποχής, θα τα ξεπεράσουμε, αρκεί να το θέλουμε,όλοι μαζί.
    Άλλωστε η κάθε εποχή είχε και θα έχει δυσκολίες.
    Είσαι μόνο δέκαενιά χρονών και πρέπει να κάνεις όνειρα για να μπορέσεις να ανθίσεις μέσα στον κόσμο αυτό τον θαυμαστό αλλά τόσο παράξενο που πίστεψέ με,αξίζει να τον κατακτήσεις.Τα όνειρά σου είναι η ζωή σου.
    Καλή σου μέρα Σοφία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @vasiliki
    Ευχαριστώ πολύ για το καλωσόρισμα σου...
    Όσα μου γράφεις για τα όνειρα μας είναι πολύ ωραία. Εγώ όμως αντιμετωπίζω το εξής πρόβλημα: μου είναι αδύνατον να μην λογαριάζω τι συμβαίνει γύρω μου και να λειτουργώ όπως πριν. Δεν λέω πως θα τα παρατήσω και θα σταυρώσω τα χέρια μου. Απλά αυτή την περίοδο το ζω αυτό έντονα! Όλα αυτά που έγραψα δεν είναι τίποτα παραπάνω, από την πραγματικότητα όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ σήμερα! Ίσως σε μερικά χρόνια τα πράγματα να αλλάξουν (είτε προς το καλύτερο, είτε προς το χειρότερο- γιατί ποτέ δε ξέρεις)και τότε ίσως αλλάξει και η δική μου στάση απέναντι στα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή